De procedure voor een bijdrage start met het invullen van het aanvraagformulier. De gevraagde bijlagen moeten worden meegestuurd.
In de eerstvolgende vergadering wordt uw aanvraag in behandeling genomen. De aanvraag moet dan wel vóór de eerste dag van de eerstvolgende vergadermaand bij de secretaris binnen zijn. Het bestuur vergadert in januari, maart, mei, juli, september en november. Aanvragen die te laat binnenkomen worden in de daaropvolgende vergadering in behandeling genomen. Het project mag niet zijn uitgevoerd vóór of op de dag van de behandeling van de aanvraag tijdens de bestuursvergadering.
Het bestuur beslist of de aanvraag binnen de doelstelling van de stichting valt en welk bedrag wordt toegekend. Ongeveer veertien dagen na de bestuursvergadering krijgt de aanvrager bericht of het verzoek is gehonoreerd en welk bedrag is toegekend. Het bestuur kan aangeven welk onderdeel van een project met de bijdrage moet worden bekostigd. De toezegging blijft twaalf maanden geldig. Daarna vervalt deze.
Als het bestuur besluit u een bijdrage toe te kennen, is dit onder de volgende voorwaarden: